Walne Zgromadzenie przyjęło Strategię
Projekt współfinansowany przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Strategia Rozwoju Turystyki gmin Brwinów, Milanówek i Podkowa Leśna ma wypracować wizję turystyki, która będzie wspierać priorytety, przyjęte w strategiach rozwoju poszczególnych gmin a także Lokalnej Strategii Rozwoju wypracowanej przez Stowarzyszenie LGD "Zielone Sąsiedztwo".
Dlaczego Turystyka
Zgodnie z wizją obszaru LGD "Zielone Sąsiedztwo" wypracowaną w ramach programu LEADER, turystyka będzie odgrywać ważną i wzrastającą rolę w gospodarce tego obszaru i szerszym budowaniu jego marki. W Strategii LGD, która odnosi się także do Milanówka, zapisaliśmy, że (?) "Otwarcie się na turystykę kulturową dla mieszkańców obszaru metropolitalnego Warszawy " w oparciu o posiadane zasoby przyrodnicze i dziedzictwo kulturowe? ma podnosić jakość życia naszych mieszkańców. Rozwój turystyki ma być środkiem do osiągnięcia celu głównego jakim jest podniesienie jakości życia mieszkańców.
Cel ogólny:
Rozwój turystyki na obszarze gmin: Brwinów, Milanówek, Podkowa Leśna.
Cele szczegółowe:
- Identyfikacja zasobów turystycznych (audyt).
- Określenie potencjalnych produktów turystycznych we współpracy i porozumieniu z głównymi interesariuszami: władzami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, przedsiębiorcami, potencjalnymi przedsiębiorcami i mieszkańcami.
- Zaktywizowanie lokalnej społeczności w wymiarze społecznym i gospodarczym.
- Promocja programu Leader .
Harmonogram projektu:
Etap I ? przeprowadzenie ok. 60 rozmów ze 100 rozmówcami (zakładano: 20 spotkań). Etap II ? przygotowanie wstępnej koncepcji strategii i produktów turystycznych. Odbył się warsztat grupowy, na którym zaprezentowano wstępny materiał (prezentacja Power Point). W warsztacie brało udział 29 osób. Etap III ? Przeprowadzono 6 warsztatów grupowych, w których ogółem wzięło udział ok. 60 osób. Etap IV ? ostateczny dokument został zatwierdzony przez Zarząd Stowarzyszenia LGD ?Zielone Sąsiedztwo? a następnie przez Walne Zgromadzenie. Etap V : wydrukowano 50 sztuk dokumentu i nagrano na płytki CD 201 sztuk. Dystrybucja dokumentu wśród interesariuszy. |
Struktura dokumentu
a) Część analityczna: diagnoza stanu obecnego w zakresie posiadanych walorów turystycznych (obiekty, zasoby naturalne i ludzkie, oferta) i działań marketingowych.
b) Część strategiczno-wdrożeniowa: określenie szczegółowych celów programu rozwoju turystyki, jako wsparcia dla strategii rozwoju 3 gmin, oraz przygotowanie propozycji zintegrowanych produktów turystycznych obejmujących wspólny obszar, wraz ze szczegółową lub .
c) Cześć uzupełniająca: określenie warunków koniecznych do spełnienia, aby strategia była skutecznym narzędziem marketingu turystycznego na obszarach 3 gmin (m.in. wspólnie uzgodnione przez 3 gminy założenia do zintegrowanej promocji, założenia do długookresowego programu rozwoju zasobów ludzkich, itd)
Barbara Potkańska- Koordynator Projektu Stowarzyszenia LGD "Zielone Sąsiedztwo " lipiec-grudzień 2009r.